20 oktober 2019
m Uitgaan Hengelo m kroeg / cafe Hengelo m kroeg / cafe De Twee Wezen

De Twee Wezen

De Twee Wezen
Adres:
Burgermeester Jansenplein 23-24
Postcode:
7550 ED, Hengelo (Overijssel)
Telefoon:
074 2914045
Fax:
Categorie:
Cijfer: 8 (451 stemmen)
Uw cijfer voor De Twee Wezen:
Foto's:
Beschrijving:
De dames Catherina & Caroline in de Hengelose volksmond De Twee Wezen.
Erfden rond 1800 de volledige nalatenschap van vader en moeder Erler.
Toen al de plek met potentie...
NU! Anno 2007

Grand Cafe De Twee Wezen
Geef je mening over De Twee Wezen:
Naam:
E-mail:
Reactie of mening: [kritiek mag, maar houd het netjes]
Neem de code over beveiligingscode :
Meningen / Opinions:
Marcel schreef op 7 september 2011:
Mooie zaak groot terras,alleen het jonge personeel kan de drukte niet aan en heeft geen ervaring. Het eten was erg slecht ik snap niet dat hier zoveel mensen naar toe gaan.
Charlotte schreef op 5 juli 2011:
Bediening is sloom. Meer dan de helft heeft geen ervaring met blad en borden lopen. Maar dat valt te leren. Rekeningen kloppen niet. Glazen fris zitten 3/4 vol en je wordt ook nog raar aangekeken als je het terug stuurd. Eten was prima. Het zou en verbetering zijn als er wat meer ervaren personeel is die ook overzicht houden
De Twee Wezen schreef op 15 februari 2011:
Beste mensen,

Hoe zeer ik er ook mijn best voor doe op dit forum, om gasten aan te sporen mij ook direct te benaderen over hun minder prettige ervaringen, het lijkt niet te lukken.

Tot op heden heeft geen van gasten die hun onvrede hier onder geuit hebben mij namelijk direct benaderd.

Gelukkig spreken wij dagelijks vele gasten die laaiend enthousiast zijn over het succes dat we de afgelopen drie jaren hebben gehad.

Gasten die middag na middag en avond na avond met plezier hun vrije (of zakelijke) tijd bij ons doorbrengen.

Zoals reeds vaker hier aangehaald: mocht er iets niet naar wens zijn verlopen, dan horen wij graag van u!

Mail mij, bel mij of kom gewoon langs, want alleen dan kunnen we er echt goed in duiken en het voor de toekomst proberen te voorkomen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jasper Thomasson
Grand-Café - De Twee Wezen


Reactie Uit123.nl: Het is juist de bedoeling dat mensen hier hun ervaringen met anderen delen. Wij houden vervolgens in de gaten of gegeven meningen niet van dezelfde personen komen. Als u enkel iets met mailtjes, telefoontjes of persoonlijke gesprekken doet, is dat uw keuze, maar recensies zullen worden blijven geschreven.
D schreef op 3 januari 2011:
zeiklui zijn jullie allemaal zeg. kijk wat een grote tent het is, geen wonder dat het personeel soms langs elkaar heen loopt. denk er ook aan dat ze lange dagen maken en dat ze niet altijd op hun opperbest zijn maar altijd proberen het beste eruit te halen.
nog even een reactie op wouter: is het verboden om een discussie aan te gaan met een gast? denk not. als het zeiklui zijn en de bediening er niks aan kan doen dan snap ik dat VOLKOMEN. zou precies het zelfde gedaan hebben. en als jullie nog meer te lullen hebben, solliciteer er zelf maar een keer en kijk hoe het is om daar te werken, waarschijnlijk halen jullie je reacties hier allemaal weg want dan pas snappen jullie het.

dat is nou horeca.



mmm, best grappig om dit allemaal te lezen, en toch elke dag de hele tent bom en bom vol.... zo slecht zal het allemaal niet zijn, en dan lees je over dat er mensen zijn die een half uur moeten wachten op hun hoofdgerecht...... wtf is een half uur?????? kijken als je het thuis sneller kan voor 200 man tegelijk ....
Coen enschede schreef op 12 december 2010:
Slechte bediening die zicht met gasten bemoeit terwijl ze andere mensen laten staan. Een roodharige oberventje dat irritant aanwezig is en een paar communicatiegestoorde stugge bediening meisjes.
S. schreef op 15 oktober 2010:
Ik heb tijdens mijn studie zelf in de horeca gewerkt en ik moet eerlijk zeggen dat de bediening bij jullie ontzettend slecht is. Jammer van zo'n mooie tent. Ik kan het dan ook niet begrijpen waarom jullie op deze manier door blijven gaan. Vol of niet vol, het is een heel belangrijk punt. En geloof mij, jullie staan bekend om de slechte bediening!
B. schreef op 1 juli 2010:
reactie op Wietse bestel, als je gaat eten niet eerst stokbrood/kruidenboter... wanneer je daarna eten bestelt krijg je WEER stokbrood/kr.boter en ook als stuur je dat terug, er staat WEL stokbrood/kruidenboter op je rekening. wie 't begrijpt mag 't zeggen......... ---------- als je daar gaat eten krijg je stokbrood van het huis, als je daar wilt eten moet je dat ook even aangeven want niet al het personeel vraagt dat. dat er dan vervolgens wel een heel mandje stokbrood word gerekend als je dat besteld hebt en niet wist van het stokbrood van het huis is om het volgende. stokbrood van het huis is een paar stukjes brood alvorens U gaat eten. Dit word geserveerd met wat saus. Een stokbrood van de hapjes kaart is een hele mand vol, dus dat kan zeker niet van de rekening worden afgehaald, omdat dat MEER is.
Sandra schreef op 30 mei 2010:
De Twee Wezen is een toptent! Ik zit er wekelijks. Het personeel is misschien wat onervaren, maar dat hindert mijn gezellige avondje niet! stokbroodje met kruidenboter en olijven zijn zeker aan te raden bij de twee wezen, deze zijn veel lekkerder dan in Enschede bij de Kater, Crash of 3 Gezusters!
J schreef op 19 mei 2010:
Beste Jasper,

Jammer dat je op elk commentaar steeds dezelfde reactie geeft !!
Misschien zou je er ook iets mee moeten doen.
schutten schreef op 5 mei 2010:
voor een een drankje is het gezellig, maar de rest valt ons zwaar tegen.slecht personeel,kan personeel niks aan doen????moet voor weinig...............
goossen schreef op 5 mei 2010:
Bediening duurt lang,niet vrolijk,loopt langs elkaar heen.eten matig
huisman schreef op 5 mei 2010:
Leuke entourage,maar verder valt het me tegen.
J schreef op 26 april 2010:
Zijn met zn vieren bij De Twee Wezen gaan eten. We zijn alle vier totaal niet tevreden over de bediening en service. We hadden een tafel gereserveerd binnen maar zaten eerst op het terras. Ik zelf kwam iets later dan de rest, maar ondanks dat er een serveerster langs kwam om de bestelling van de anderen te brengen. werd mij niks gevraagd. Heb een serveerster aangesproken betreffende reservering binnen maar wederom liep ze daarna weg. Bij de derde serveerster kon ik eindelijk iets te drinken bestellen. Buiten ons eten besteld en specifiek aangegeven dat we binnen gingen eten en warempel werd het eten buiten gebracht. Met zn allen naar binnen en begonnen aan ons voorgerecht. Serveerster binnen kwam erg onprofessioneel over en reageerde erg raar. Vroeg nooit hoe het smaakte maar zei meteen " nog een rosetje". Na voorgerecht hebben we een half uur moeten wachten op ons hoofdgerecht waarbij we zelf 3 keer moesten vragen waar het bleef. Als je iemand wat vraagt verwacht je ook een respons terug, maar dat kregen wij niet. Uiteindelijk kregen we ons eten, maar hadden al wel gezien dat ze van buiten kwamen !! Mochten friet/aardappeltjes gewoon bij bestellen, was van het huis. Hebben na het eten buiten nog een toetje genomen en koffie/thee achteraf. Bij opmaak van de rekening bleken de extra frietjes wel op de rekening staan. Al met al een zeer slechte ervaring. Eten was niet slecht en smaakte goed, ondanks dat het al wat afgekoeld was doordat ze met de borden buiten hebben rondgelopen. Voor een uiteindelijke rekening van ruim €200 verwacht je zeker meer.
Ze moeten zeer zeker het bedienend personeel beter opleiden en meer structuur creeeren zodat klanten niet te lang hoeven te wachten
Nick schreef op 1 oktober 2009:
Me zusje had daarnaast beestjes in haar salade zitten. Ze had dit aangegeven aan de bediening maar er werdt niks mee gedaan en niks over weer gehoord. Erg slecht. Wel de volle pond betaald.. Het cafe is wel mooi ingericht met fijne muziek.
Nick schreef op 1 oktober 2009:
Zoveel bediening, en zoveel fouten. 2 kopjes koffie, 1 met koekje, 1 zonder. Koffie over de rand of veel te laat! Eten was wel goed maar bediening vind ik persoonlijk minder.
Karin schreef op 19 augustus 2009:
Ik heb laatst heerlijk zakelijk geluncht bij de 2 wezen! En ik weet zeker dat ik hier vaker ga komen!!!


prinses schreef op 31 mei 2009:
leuke tent kindvriendelijk leuke jonge personeel spontaan
kennen hun vaste klanten en vermijden lastige mensen, mooi ingericht the place to be alleen eng dat de tv onder de trap hangt zit graag namelijk in dat hoekje,menu moet ik een keer in mijn handen krijgen maar dan gaat prijs iets hoger worden

greats pearl
Wouter schreef op 1 februari 2009:
Extreem slechte/arrogante bediening. Gaan de discussie aan met klanten, beetje een gemiste kans met zo'n mooie tent.
Volgende keer toch maar naar de overkant. Daar wordt je namelijk wel fatsoenlijk behandeld
Sandra schreef op 6 december 2008:
Erg gezellig cafe ziet er goed uit als je binnenkomt.
Maar inderdaad er loopt veel personeel rond misschien in mijn ogen soms wat TE veel?
Het eten wordt soms veels te koud gebracht of je iet niet gezaamelijk met de rest.
Verder wel erg gezellig om even snel te zitten ect..
Es schreef op 30 november 2008:
ik heb er heerlijk gegeten. De salade is top!! goed gevuld en meer dan dat je verwacht van een salade voor die prijs.Het vlees wat top en de bijgerechten ook. Wat een geneuzel over het personeel zeg. Ze werken hard, zijn vriendelijk en als ze ouder zouden zijn dan is het weer een "oudjes" tent. Het is een relaxt zitten daar...ik kom er nog veel vaker, dat weet ik wel.En nee, ik heb er geen aandelen in ;)
Marleen schreef op 12 november 2008:
Mooie locatie, lekker verwarmd terras. Jammer dat je niet kunt reserveren daar buiten, bijna altijd volle bak ook doordeweeks.
Eten is niet bijzonder goed, en bediening is echt matig! erg jong/onervaren personeel.
Weten van elkaar niet waar ze mee bezig zijn en wie welke tafel moet doen.. Jammer.
Is gewoon een leuke tent om even snel wat te etem of op het terras wat te drinken.
marco schreef op 22 augustus 2008:
hoe kan t in vredesnaam zo zijn dat na t lezen van bovenstaande verhalen deze gelegenheid t cijfer 8.1 krijgt ?
Han Wijman schreef op 7 augustus 2008:
Mooie zaak en terras. Bediening is goed. Het eten is zeer matig en veel te duur voor het geleverde.
wietze schreef op 31 juli 2008:
bestel, als je gaat eten niet eerst stokbrood/kruidenboter...
wanneer je daarna eten bestelt krijg je WEER stokbrood/kr.boter en ook als stuur je dat terug, er staat WEL stokbrood/kruidenboter op je rekening.
wie 't begrijpt mag 't zeggen.........
Anne schreef op 11 juli 2008:
Ik vind het eten er geweldig, alleen jammer dat de laatste paar keren de bediening wat minder snel was! Maar gister nog gegeten en was super snel! Wel een tent om ff hapje te eten en te drinken
Steef schreef op 4 juni 2008:
Echt super gezellig leuk terasss. goede en snelle bedienden. egt een top tent om gezellig bij te kletsen en mensen kijken:P.
truus schreef op 27 maart 2008:
het eten viel erg tegen enterco met dikke vet rand meer vet dan vlees
.. schreef op 9 januari 2008:
leuke tent.. gezellig sfeertje..
voor het lunchen was het prima voor elkaar.
Caitlin van Amsterdam schreef op 29 december 2007:
Leuk ingericht maar meer om wat te drinken. (wel hele kleine hoeveelheden krijg je aangeboden)
Het eten is ronduit slecht.
Het is niet warm, te taai of juist te gaar. Krijg het gevoel van een 'magnetron-restaurant'.
Henk schreef op 23 november 2007:
Leuke entourage en mooi ingericht. Jammer dat de keuken zo verschrikkelijk slecht is. Hebben een rib-eye gegeten die een dikke taaie homp vlees was. Te gare groente uit blik en rouwkost zonder dressing. Gemiste kans!