Rooden Hoed

Koornmarkt 25-27
2000
Antwerpen
03 289 09 09
www.deroodenhoed.be

Restaurant Rooden Hoed is het oudste restaurant van Antwerpen.

| in de omgeving

Meningen over Rooden Hoed:

powered by

UIT123.nl TIP

Els Singer

schreef:

Ik heb geen reactie of kritiek. IK heb een vraag" bent u rolstoeltoegankelijk en is er een invalidentoilet.
Graag een reactie.
Met vriendelijke groet
Els Singer

Petra Abee

schreef:

Bediening vriendelijk maar inderdaad wat traag. Het eten was simpelweg subliem! Met aandacht en liefde bereid en dat maakt het wachten dubbel en dwars waard!

Ann

schreef:

Hier gaan we nooit meer eten. Het eten was echt niet lekker, de bediening chaotisch. Waren wel vriendelijk maar vergaten gewoon te brengen wat men vroeg.Tafels werden niet afgeruimd. Dus voor ons NOOIT meer

Jonny

schreef:

Ik was bij U deze middag
Mosselen waren heel goed.3 Euro50 voor een pint, 3 Euro voor een koffie. Schandalig. Weer veel verloren klanten.

Doreen Dieleman

schreef:

Als je levensmoe bent, moet je hier zeker gaan eten! Dit restaurant is echt een drama! Het eten is zeer slecht en veel te duur. Een droge boterham smaakt beter en al na 1 hap smakeloos eten, word je nog doodziek ook. De avond van 24 maart 2012 hier gegeten en er waren nog 2 andere tafels waar werd geklaagd en waarvan het eten onmiddelijk werd weggehaald, omdat het niet te eten was! Ter compensatie kregen we een kop koffie van het huis en dat smaakte naar slootwater. Voor ons NOOIT meer De Rooden Hoed!!! Daar lopen we met een boog omheen. Het oudste restaurant van Antwerpen met een kok (die er niks van snapt) Een kind van 4 kookt nog beter!!! Bij deze willen we iedereen waarschuwen: HIER ETEN IS VOOR EIGEN RISICO.

Frank Gouvernante

schreef:

ZEER SLECHT!!
24 maart gegeten, griet met risotto en mosselen voor mijn vrouw
griet was drooggebakken en risotto droge plakrijst (wel consequent), mosselen zonder kraak of smaak, uiteindelijk last van mijn maag en bij thuiskomst diarree en mij vrouw heeft overgegeven, behalve slecht bereid eten mankeert er ook nog iets aan de hygiene. werkelijk te slecht voor woorden

Martin

schreef:

Het zou een een gezellige zaterdagavond worden in de roode hoed maar helaas, na 5 kwartier gewacht te hebben op ons eten had ik het behoorlijk slecht naar mijn zin. Ook de dikke Belgische frieten bleken gewoon diepvries patat te zijn. We zagen wel al mensen om ons heen klagen maar dat was wel terecht. Wij komen hier nooit meer. Een 4 gegeven voor de bediening die wel hun poten uit hun reet liepen.

Boze toerist

schreef:

Gisteren 15-1 met 4 mensen gaan eten. was ronduit slecht. de gebakken paling was koud, rauw en geen smaak aan. Als goedmakertje willen ze je dan nog een kop koffie van het huis aanbieden, nee dank U. prijs kwaliteit was wat ons berteft niet meer dan een 1 waard

Marlene

schreef:

superlekker gegeten! Het was op dinsdag erg (onverwachts)druk en er waren lange tijden tussen de gangen door (kerstmenu 5gangen), maar 't eten was het zeker waard!! Gezellige sfeer en vriendelijk personeel! We komen hier zeker nog 's terug!

aercke

schreef:

gisteren mosselen gaan eten ongelooflijk slecht oudbakken, uitgedroogd ,gepekeld tot en met. voeze rommel van de dag voordien

Bart Sijstermans

schreef:

Ik heb hier met mijn vrouw gegeten op 30 juli 2011. Het eten was voortreffelijk en de bediening goed. Hadden niet gereserveerd maar kregen een leuke plaats voor het raam.
Roode Hoed bedankt!

Karen

schreef:

na lange tijd hier weer eens wezen eten en het was tip top in orde! Lekker gegeten en gedronken, bediening was heel behulpzaam. Ja, bij een volgend bezoek aan Antwerpen komen wij zeker terug!

vincent

schreef:

20/06/2011 met me vrouw bij de rooden hoed gegeten, en moet zeggen was een stuk beter als vorig jaar dat we daar hadden gegeten, ,zeker de moeite waard .

kathleen

schreef:

19 JUNI hebben wij met 8 familieleden gegeten bij de rooden hoed omdat elk jaar dit een traditie is, maar ik moet zeggen van de laatste jaren hebben wij dit jaar het beste gegeten, vernieuwde kaart en vriendelijke bediening , chapeau

J.Leendertse

schreef:

Teleurstellend! (31-05-11)
Vroeger kwamen on ouders hier en was voor ons een aanleiding het ook eens te proberen (Onze favoriet Reddende Engel was gesloten)De keuken was uitstekend,de inrichting sfeervol, de rest zwaar onder de maat.
De menuekaart werd gebracht over wijn werd niets gezegd, de kaart werd op verzoek opnieuw gebracht.Leuke wijn uitgezocht. Staat wel op de kaart, maar is niet voorradig. Andere wijn was OK. Ober schonk in, daarna moesten we het zelf doen! Als achtergrond muziek!!!File melding en nieuws (radiozender dus) OP ons verzoek kwam er een cd'je. Na deze CD werd het weer stil en moesten we nogmaals om muziek vragen. De ober moesten we roepen wanneer we iets wilden. Behalve de keer dat we zeiden onze wijn eerst op te maken en daarna desert wilden werd dit meteen op tafel gebracht zonder te wachten.
Kortom pris kwaliteit ver te zoeken. Jammer.

Ina Heijnens

schreef:

Op 31 juli 2007 al eens een beroerde ervaring bij de Rooden Hoed op deze site geschreven. Met de belofte dat ik hier nooit meer zou gaan eten. Maar met een andere reisgegenoot heb ik mijn belofte gebroken. Zou het "succes" van dit restaurant toch aan de mosselen zijn toe te schrijven.? De mosselen op zich waren goed. Daarbij een bakje mosterdmayonaise en een bak frites. C'est tout! Aangedrongen op wat salade en gewone mayo. Of we dat wilde bijbestelllen Dacht het niet. Bij de bediening was er een hoop geschutter wie ons nu te woord zou staan. Nee, de baas was er niet.. Uiteindelijk een bakje sla met olijventappenade (veel te scherp, maar ja, kwestie van smaak natuurlijk) en wat mayo. De ober merkte nog op dat de Hollanders er altijd van alles bij wilden hebben, ja ja.
De stemming was er inmiddels wel uit. Nu weet ik het zeker: ik kom hier nu echt NOOIT MEER.

Txefo

schreef:

SLECHT. Net met 8 personen gewoon slecht gegeten. En bovendien véél te duur. Gewooon zijn geld niét waard. Ga naar een gelijk wel ander restaurant in de buurt, de meesten zijn ok. Deze Hoed niet. Smaak, presentatie, bediening... alles ondermaats. Zou ok zijn voorongeveer de helft van wat we betaalden (13 euro voorgerecht; 23 euro hoofdgerecht, 6,5 dessert. 40 euro per fles wijn, en dan nog wat water. Zelfs een cola kost 2,5 euro!!! Een cola! Koffie: 3 euro...enz...GA ER NIET.

Jessica

schreef:

Sommige recensies die ik hier lees zijn wel heel vernietigend.
Wij hebben hier goed gegeten. Er was inderdaad wel veel te weinig personeel, en een drank-bestelling kwam helemaal niet aan, maar de obers waren erg vriendelijk en het eten was goed.
Kortom, als je niet teveel haast hebt, en je niet te snel ergert, kun je lekker genieten.

Wel een minpuntje: de CD-speler bleek kapot te zijn dus de hele avond dezelfde CD gehoord....

Robin v. G.

schreef:

DOE HET NIET!

Wij lazen deze recensies hieronder helaas te laat. Dit restaurant is écht zo slecht als men hier doet suggereren.

1) We kregen een tafeltje een niveau lager. Knus in een hoekje, als een van de eerste gasten. Prima, maar heb na een kwartier zelf gevraagd of we wat drinken konden bestellen.
We hadden bij aankomst de kaart al gekregen en hadden deze reeds gesloten op de hoek van de tafel gelegd. De serveerster die het drinken kwam opnemen maar even herinnerd aan het feit dat we al klaar waren met de kaart. Enfin, voor mij een tartaar van tonijn en voor m'n vriendin buffelmozzarella. Als hoofdgerecht beiden de kalfsfilet met een loempia van kalfswang.
De chardonnay die ik had besteld was te warm, smaak kwam nauwelijks tot zijn recht.

2) We kregen een amuse, een garnalencocktail. Weinig origineel, maar indien goed uitgevoerd prima. Helaas; te veel augurk waardoor de (Hollandse) garnalen niet goed waarneembaar waren. Dressing was matig.

3) We hadden net 10 seconden bovenstaande amuse toen het voorgerecht kwam. Heb hier nog een opmerking over gemaakt ('we zijn nog niet klaar'), maar dit werd genegeerd. Tonijntartaar zelf was prima, maar het bord lag bezaaid(!) met peper.
Het gerecht van mijn vriendin was vreugdeloos; een tomaat gevuld met mozzarella, vergezeld van een slechte olijventapenade. Jammer.

4) Het hoofdgerecht kwam; de filet was prima. Daarmee is eigenlijk alles gezegd; de 'grimbergenjus' bevatte geen of nauwelijks bier, de peultjes waren naar schatting 4 uur lang gekookt en inmiddels donkerbruin, de rijst was paars, half-verbrand en gortdroog. Dat gortdroge werkte door in de loempia; kalfswang inspiratieloos verpakt in filodeeg zonder saus. En dus erg droog.
De wijn was hier overigens wel prima bij te drinken, maar dit compenseert nauwelijks.

Uiteindelijk bijna 90 euro afgerekend en met een gevoel van ongenoegen het restaurant verlaten.

Hadden we deze recensies maar eerder gelezen.

Timezone

schreef:

Dit is geen Restaurant maar Bananasplit, om te lachen & (TE SCHREEUWEN!!!)Hier is dringend het programma Restaurant in NOOD van toepassing.

N. uit Nederland

schreef:

20 november 2010
Drie-gangen menu in 3 1/2 uur geserveerd. Excuses door ober en gratis wijn deden het wachten enigszins verzachten. Echter zowel voor, hoofd- als nagerecht waren niet lekker. Al met al het lange wachten niet waard!

Thieu

schreef:

Gisteren avond in de Rooden Hoed wezen eten. Mooi restaurant, erg goed eten. Echter, een groot minpunt was de bediening. Het restaurant was nog lang niet vol maar de bediening kon het niet bijbenen. De obers deden hun uiterste best maar er zijn te veel tafels voor twee obers om goed te bedienen. De baas stond erbij en keek ernaar. Iedereen moest lang op zijn eten wachten, gebruikte tafels werden niet of nauwelijks afgeruimd. Dit alles onder toeziend oog van de baas. Toen we de rekening vroegen kregen we spontane excuses aangeboden van de ober voor het lange wachten. Op mijn vraag of het misschien drukker was dan verwacht was het antwoord dat men niet meer dan twee obers tegelijk liet werken. Als dat klopt is dat slecht management. Wellicht hadden we na de kleinerende opmerking van de baas over de ober meteen rechtsomkeer moeten maken. Jammer van het perfecte eten.

margo steppe

schreef:

Na zeer veel slechte kritiek over dit restaurant heb ik toch besloten om er eens te gaan eten(nu het een heel nieuw concept heeft) vorige zaterdag(20/3/10) De bediening was zeer vrindelijk en correct we hebben dan ook zeer lekker gegeten en aan een zeer degelijke prijs! DOE ZO VOORT ondanks de vorige commentaren ga ik zeker nog eens eten!!

Denise Dictus

schreef:

Wij maken regelmatig een uitstapje naar Antwerpen. In het verleden hebben wij, vaak samen met familie, lekker gegeten in De Rode Hoed. Meestal namen wij het luchmenu, waarbij je een keuze kon maken uit de kaart en bovendien een glaasje wijn en koffie na kreeg. We vonden dat een leuke formule. Groot was onze teleurstelling bij ons laatste bezoek. Deze leuke luchformule bleek afgeschaft. Er was nog slechts één luchmenu. Te nemen of te laten. Mijn schoonzus, die allergisch is aan schaaldieren had al meteen een probleem met het voorgerecht. Een alternatief was er niet.Bovendien was het interieur ongezelliger geworden: waar vroedger de tafels leuk gedekt waren met een stoffen loper, moestenwe nu aan een kale houten tafel eten. Dat is allemaal niet erg anlokkelijk. Wij kijken uit naar een ander restaurant.

Het viel ons op dat die middag in het totaal slechts zes klanten aanwezig waren: wij met ons vieren, en dan nog een tafeltje van twee.

Hebben er nog andere klanten afgehaakt?

bouvencourt

schreef:

pour le restaurant le rooden hoed le service a été tres long et mal gérer un plat servis a moitié et le reste de la table a été servis bien 20 minute apres on ne s es pas occupé de nous pas le vin pas d acte de présence lamentable

Jeroen

schreef:

SLECHT!!



Bediening: Slecht, de ober liep te klooien met de wijn.

Keuken: zeer traag 45min wachten op de voorgerechten en meer dan 1 uur! wachten op de hoofdgerechten.

De gerechten: erg duur voor hetgeen geboden werd. Vooral de Carpaccio van Zeeduivel is het geld niet waard: Waterige vis (diepvries?) en smaken die totaal niet bij elkaar pasten: Lichte vis met zure artisjok.

De eigenaar van deze tent heeft veel geld gestoken in de inrichting en de ambiance.

Helaas was het geld op toen hij zijn personeel ging uitzoeken.

Tip: investeer in een goede kok die goede gerechten kan maken in een redelijk tempo!

Annelien

schreef:

I love de roden hoed.

En tim :p:d hahahaha!

schonenberg

schreef:

ZEER slecht!

bij binnenkomst mochten wij niet het tafeltje voor het raam. jammer maar begrijpelijk. De eerste bestelling, een fles wijn is niet aangekomen, bij de tweede poging hadden wij meer geluk. Het voorgerecht was best lekker, maar dat mocht ook wel voor deze prijs.

Door naar het hoofdgerecht, de mosselen. Aangezien wij de mosselsaus niet zo lekker vonden hebben wij gevraagd of de keuken wat knoflooksaus voor ons kon maken, of gewoon wat mayonaise met knoflook. Dit was duidelijk te veel moeite, en we werden onmiddelijk naar buiten gezet!

Ik ben nog nooit zo onbeschoft behandeld in een restaurant!!

Deze mensen weten niet wat gastvrijheid is!

GA HIER NOOIT ETEN!!

constans kootstra

schreef:

Wij hadden gereserveerd via het Hilton hotel, op 3 november 2007 en werden prettig ontvangen. Het eten en drinken was perfect, de bediending vriendelijk maar niet opdringerig en de ambiance lekker warm en welkom. We hebben een perfecte avond gehad. Dank aan de staf van de Rooden Hoed !!!

ina heijnens

schreef:

Dit restaurant zou een goede naam hebben. Wij hebben er gewoon SLECHT gegeten. De meeste bezoekers aten mosselen en dat hadden wij geloof ik ook moeten doen. Wij komen hier nooit meer en zullen dat ook iedereen laten weten.

Langerbeins

schreef:

wij hadden via ons hotel een reserveering voor 6 persoons op 16.02. 20.00 h, de tafel was ook reserveerd maar naar opgave van ons wensen hebben wij alleen de dranken gekregen en het eten eerst later dan 1 1/2 uur naar bestelling alles lauw warm, andere klanten, naar ons gekomen, voor ons bediend. Alles teleurstellend. Geen excusies van het huis.

Jan Vercammen

schreef:

Zomer 2006 gaan eten werd bediend door student??Viel me erg tegen prijs en kwaliteit sorry er zijn betere plaatsen

UIT123.nl gebruikt een paar cookies om het surfen te vergemakkelijken... lees meer. akkoord