29 mei 2017
Wie Is Er Bang Voor Virginia Woolf - Carine Crutzen, Dragan Bakema E.a. (24 maart 2017)

Wie Is Er Bang Voor Virginia Woolf - Carine Crutzen, Dragan Bakema E.a. (24 maart 2017)

Lokatie: De Koninklijke Schouwburg te Den Haag
Titel: Wie Is Er Bang Voor Virginia Woolf - Carine Crutzen, Dragan Bakema E.a.
Link: www.koninklijkeschouwburg.nl
Categorie: theater
Prijs:
Datum: vrijdag 24 maart om 20:15u
Overige Informatie:
Wie Is Er Bang Voor Virginia Woolf - Carine Crutzen, Dragan Bakema E.a.Dit wereldberoemde toneelstuk schreef Edward Albee ooit als verhaal over het falen van de Amerikaanse droom; van het perfecte huwelijk, de harmonieuze familie en het persoonlijke succes.
Een van de beste toneelteksten
Een zorgvuldig hooggehouden droom die door Albee aan diggelen wordt geslagen door ons een echtpaar te geven dat aan alles behalve dit romantische beeld blijkt te voldoen. Het toneelstuk staat aan de top van beste toneelteksten ooit geschreven.
Unaniem 4 sterren
'Warre Borgmans is een volstrekt eigenzinnige en unieke George (...) Carine Crutzen snelt in razend tempo van dronken naar wijdbeens geil, naar doortrapt en eindigt snikkend en stikkend van emoties.’
de Volkskrant ****

‘Een niet stuk te krijgen stuk. (…) Wat een genot om te zien hoe ‘Virginia Woolf’ de spelers ook nu weer naar de toppen van hun kunnen drijft.’
Trouw ****

‘Dit is de avond van Warre Borgmans (...) Alink geeft hem goed partij als de hysterische en neurotische Honey (...) Bij hem (Dragan Bakema) is het laagje beschaving van Nick mooi flinterdun en ligt de agressie voortdurend op de loer.’
Het Parool ****
‘Carine Crutzen is uitstekend… Haar Martha is heerlijk grenzeloos. (…) Haar timing is zo precies dat haar bloeddorst ook geestig uitpakt.’
NRC ****

‘Crutzen zet een mooie, rauwe, dominante Martha neer die op momenten ook haar kwetsbare kant laat zien (...) Knap is de manier waarop Borgmans venijnigheid afwisselt met tederheid, waarmee hij George onvoorspelbaar en beangstigend maakt. (...) Sterke rollen van Dragan Bakema en Yara Alink’
De Telegraaf ****